Kuna kõnealune riik on osutunud asjaajamises üllatavalt tagurlikuks ja tänapäevaseid harjumuslikke standardeid eiravaks, siis ei ole mõistlik jätta asju viimasele minutile ja juhuse hooleks. Seega tundub olevat vajalik passid koos viisadega saada enda valdusesse enne, kui hankida lennuki-või praamipiletid kohalesõiduks. Eriti ettevaatlikuks teeb asjaolu, et saatkonda helistades oli vaatamata tohututele raskustele inglise keeles suhtlemisel tekkinud arusaam, et vaatamata meie soovile saada kolmekuulist viisat, olla meil see dokument ainult kahekümneks päevaks antud. Aga täpsem info puudub, samuti see, mis kuupäevast viisa kehtima võiks hakata. Seega peab kohale minema.Logistiline plaan on esialgu järgmine: Üheotsa autoga sõit Varssavisse, sealt passid saatkonnast ja siis Hispaania poole teele. Jooksvalt aga otsustada, järgmised sammud. 26 jaanuaril saamegi pärast väikest kohmitsemist Varssavi poole liikuma.
Esimene peatus tuleb Pärnus. Kuna autoks on juba pensionieas Volva, siis pole imestada ka mõned väiksemad tervisehädad. Suurenenud on vedeliku tarbimine
Leedus muutub ilm kaunis vastikuks. Kuna sõidame lõunaosariikidesse, siis pole autol ka sellistele oludele vastavaid rehve ja peab ettevaatlik olema
Poolas teeme peatuse Suwalkis ja külastame Kauflandi nimelist kauplust linna sissesõidul vasakul. Kuna Poolas kehtib kohalik valuuta, siis igaks kümneks juhuks hangime seda ka endale.
Poolas on juba ajalooliselt mitmedki hinnad soodsamad kui meil. Näiteks on koroonapandeemia ajal langetatud kütusemakse ja tanklatest saab ilmselt Euroopa odavaimat kütust. Ka toidupoes on mitmeid soodsaid hindu
Et saatkonda oleks vaja jõuda mitte enne kui hommikul üheksaks, siis pole ööseks Varssavisse jõudmine otseselt vajalik ja otsime ööbimiskoha 100 kilomeetrit enne sihtpunkti Ostrow Mazowieckas. Selleks osutub hotell, mille katuse all on ka kohalik muuseum – Muzeum Kresów i Ziemi Ostrowskiej
Tuba on igati korralik ja täiesti kooskõlas meie reisi eelarvega
koos privaatse sanitaarruumiga
Lisaväärtuseks on muuseumieksponaadid, mis pole muuseumi poolele ära mahtunud ja nii on kogu hoone poolenisti muuseum
Põhirõhk paistab olevat piirkonna kireval ajalool
Nagu korralikus kohas ikka, on ka siin hommikusöök hinna sees
Nagu näha on ka kogu söögisaal sisustatud muuseumi stiilis. Vaatamata keelelistele raskustele on üsna palju ka lihtsalt visuaalselt huvitavat materjali
Saadkonda, mis asub aadressil Ignacego Krasickiego 10, jõuame plaanipäraselt
Saame ka kohe sisse ja palutakse oodata
Aga oodata ei tule kauem kui mõni minut. Jõuan hinnakirjast pilti teha ja juba tuuaksegi meie passid koos viisadega
Välja näeb see riigi külastamist võimaldav dokument alljärgnevalt. Vähese mõistatamise tulemusel võib aru saada, et viisa on antud kahekümneks päevaks algusega 31 jaanuar ja et siseneda on võimalik ainult korra.
Selle info valguses on edasine käitumine üsna komplitseeritud. Kuna praamid ei käi iga päev ja viisa alguseni on ka neli päeva aega, siis kohe ühe hooga Alzeeriasse sõita ei õnnestu. Võtame mõne minuti mõtlemisaega ja läheme teeme jalutuskäigu mõne maja kaugusele saatkonnast, kus on ilmselt omanäolise monumendina Teisest Maailmasõjast saadud kahjustustega hoone
Aiaväravgi on tõenäoliselt samast epohhist
Pea klaaritud ja esialgsed uuringud internetiavarustes tehtud, leiame optimaalseima olevat viia auto praegu Hispaaniasse, lennata sealt koju, et siis nii nädala pärast juba reisi jätkata praamisõiduga. Nii saab kindlustatud, et auto on elusast peast sadamas ja samas jääb ka mõned päevad kodus aega pakiliste asjadega toimetada. Mõeldud-tehtud ja suund Hispaania poole!
Toekaks lõunasöögiks peatume trassil suurepärases koduseid toite pakkuvas kohvikus.
Kõht tuleb kenasti täis süüa, et niipea ei peaks jälle peatumisele aega kulutama. Supp…
…ja praad
Peale öist sõitu jõuame hommikuks Prantsusmaale. Kui Poolas ja Saksamaal olid teed puhtad ja kuivad, siis siin on temperatuur miinuses ja hakkab sadama vihma, mis kohe kiirelt ära külmub ja teeolud väga raskeks teeb. Kuna kulgeme teemaksu vältides väiksemaid teid mööda, siis on nende soolatamine vahelduv ja mõni lõik on täiesti kiilas. Palju abi pole ka rehvidest, mis ette nähtud hoopis teistsugusteks tingimusteks
Mootori joogijanu rahuldamise käigus katkeb kapotitross. Kuna kapotti on aeg-ajalt siiski avada vaja. siis tuleb väike remont ette võtta.
Mägedest laskumisel ja Vahemere lähenemisel võtab ilm parema pöörde ja temperatuur hakkab järjekindlalt tõusma
Kohati on küll veel hommikust udu, aga päev tõotab igatahes kaunis tulevat
Pealelõunaks juba Hispaanias. Siin on meie jaoks vaat et suviselt soe ja paras aeg auto hooldust läbi viia.
Ilm on küll soe, aga hirmus tuuline. Külastame Lidlit
Praam Alzeeriasse väljub Almeriast. See aga pole mitte kõige paremini lennukitega teenindatav linn. Laseme otsingutest läbi ka muud ümbruskonna variandid ja jääme pidama Alicante peale. Sealt saab homme varahommikul juba ka läbi Helsingi koju lennata. Ja ka tagasilennud on täitsa sobilikud. Almeriasse jääb ca. 300 kilomeetrit sõitu.
Mõeldud-tehtud. Enne auto parklasse viimist teeme veel toeka õhtusöögi lennujaama vahetusse lähedusse jäävas asulas nimega L’Altet.
Oma kebabivalmistamise oskusi demonstreerivad pakistanlased
Portsud on tõesti suured ja kõht tühjaks küll ei jää
Peale edukat autoparkimist viiakse meid transfeeriga lennujaama, kus jääb umbes pool ööd tukkumist, et siis Norwegianiga kodu poole suunduda