Aafrika 2025. Proloog

18. november 2024

Aeg lÀheb kiiresti ja vÀljasÔidu kuupÀev, 27 jaanuar 2025, mÀrkamatult lÀheneb. Piletid Cotonousse on juba varakult valmis ostetud, aga vajalike viisadega on vÔimalik tegeleda ainult kuni kolm kuud enne sisenemist. Seega paras aeg on kÀtte jÔudnud.

Reisiseltskonnaga on liitunud nĂŒĂŒd ka neljas liige, Indrek. Reisiplaan on suures pildis kokku pandud jĂ€rgmiselt. Mina, Mihkel ja Indrek lendame Benini ja ĂŒritame meie Sita Lodge pargitud auto sĂ”idukorda sĂ€ttida. Eero, kes alles jaanuari lĂ”pus naaseb perereisilt LĂ”una-Ameerikast, tuleb natukene hiljem jĂ€rele, aga juba Nigeeriasse, kus me ta siis kuskilt lennujaamast ĂŒles korjame. Edasi peame natukeseks neljakesi Suzukisse Ă€ra mahtuma. Seda kuni Kamerunini, kus peaks ees olema juba mĂ”ned ajad tagasi sinna viidud ja seal ka arvele vĂ”etud Mazda kastikas. VĂ”i see, mis sellest peale mĂ”nda aastat troopikas veel jĂ€rel on. Aga kuna Inseneril on loodetavasti oma taskunuga kaasas, siis ei tohiks olla probleemi see auto uuesti liikuma saada. Edasi aga juba matkaks kahe autoga. Ja sealkandis juba on pĂ”nevaid riike, kuhu minna: Kaks Kongot, Kesk-Aafrika Vabariik, Gabon, Ekvatoriaal-Guinea, Angoola…. Ja nii kuni Kaplinna vĂ€lja. Seda muidugi ideaaljuhul ja ilmselt mitte ĂŒhe hooga.

KĂ”ige keerulisem lugu on Nigeeria viisaga. TĂ€nasel pĂ€eval saab protsess alguse, ĂŒkskĂ”ik, millise saatkonnaga ka asju ajada, internetis taotluse tĂ€itmisega. Muidu vĂ€ga mugav, aga komplitseerituks teeb asja see, et vajalik on ilmselt kĂŒllakutsuja. Vastavad andmed tuleb sisestada online-vormi ja see isik vĂ”i ettevĂ”te, kes sind kutsub peab veel ka saatkonda selle kutse saatma. Kiire googeldamine, kuidas sellises olukorras kĂ€ituda, head vastust ei anna. Leian kĂŒll saidi, kus pakutakse vastavat kĂŒllakutsumise teenust 49 dollarit inimese kohta, aga eks need Nigeeriast tulevad pakkumised ole ju ĂŒsna kahtlased. Samas pole ka palju alternatiive.

Pea juba Nigeeria teemast paks, viskan pilgu peale Beninile, et ega seal miskit muutunud pole. Peame ju ka sinna riiki minemiseks eelnevalt viisa hankima. Viimati kĂ€is see protsess Togos ĂŒle interneti ĂŒsna sujuvalt. Selgub, et taotlemises muutusi ei ole ja viisa saab ette teha kuni 90 pĂ€eva. Seega on sobiv aeg juba kĂ€es.

Meile sobib kĂ”ige lihtsam 30 pĂ€eva ĂŒhekordse sisenemisega turismiviisa, mida saab teha mitmetĂ€hendusliku domeeninimega ametlikul saidil https://evisa.bj/ Viisa hind on 50 eurot, mitmekordse sisenemise korral aga 75 eurot.

Mingeid keerulisi kĂŒsimusi ei ole ja 1 (ĂŒks!) minut peale makse kinnitust saabub meil koos valmis viisaga. TĂ”esti kiire teenindus.

Üritan vĂ€rskendada infot seoses Kameruni viisaga. Aastat viis tagasi saime vastava dokumendi korda aetud Rootsis Stockholmi Kameruni saatkonnas, aga kui proovin nĂŒĂŒd vastavat asutust internetist leida, siis algavad raskused. Tundub, et selline koht on oma uksed sulgenud vĂ”i vĂ€hemasti avalikkusega enam sellisel kujul ei suhtle. Veel selgub, et alates mullu kevadest on ka see riik lĂ€inud ĂŒle e-viisale. Mis ĂŒhest kĂŒljest ju hea ja universaalne, kui aga hakata lĂ€hemalt vaatama, siis saab selgeks, et ees ootab paras katsumus. Koos taotlusega tuleb ĂŒles laadida ĂŒksjagu dokumente, millest mĂ”ni tekitab eriti palju kĂŒsimusi, et kuidas selline ĂŒldse genereerida.

NĂ€iteks kohe esimene, kuidas tĂ”estada reisi eesmĂ€rki? Kuna meil aga on oma mees Havannas, Ivo, siis laseme tal kĂŒllakutsed vormistada, ehk saab lihtsamalt hakkama.

Aga enne, kui Kameruni kallale asuda, peab Nigeeriaga ĂŒhele poole saama, sest muul juhul pole ka teisest kasu. Nigeeriast tĂ€nasel pĂ€eval juba ĂŒmber ei sĂ”ida, sest nii Niger kui TĆĄaad on hetkel vist tĂ€iesti vĂ€listatud.

Teen viisataotluse saidil https://portal.immigration.gov.ng. googlist tuleb ka mitmeid muid saite, aga see tundus mulle kĂ”ige ametlikum. Selleks, et taotlus saaks tĂ€idetud, on palju kohustuslikke vĂ€lju seoses kĂŒlla kutsujaga. Viisade kirjelduste juures pole kĂŒll otsesĂ”nu mainitud, et turistil peaks ka kutsuja olema, aga kui hakkad taotlust tĂ€itma, siis ilma edasi ei saa. LĂ”puks vĂ”tan riski ja tellin sellise dokumendi aadressilt destinali.com. Maksab 49 dollarit ja maksta saab kaardiga. Varsti tuleb meil, kus palutakse saata passi koopia ja reisikuupĂ€evad. Siis on mĂ”nda aega vaikus ja kannan juba vaikselt raha maha kui nigeeria petukirja kulu, aga vĂ”ta nĂ€pust, tellitud paberid siiski saabuvad. Juhtub see 28 novembril. KĂŒllakutse, kutsuja passikoopia ja veel ka majutuse paber kogu perioodi kohta. Need andmed vĂ”imaldavad online taotluse lĂ”puni vormistada. Sellele jĂ€rgneb viisa eest tasumine. KĂŒsitakse 60 USD, aga kui makset tegema hakkad, tuleb veel 20 taala teenustasu ka otsa. Mis vĂ€gisi kipub viitama sellel, et ikkagi olen kuhugi vahendaja lehele sattunud. Aga hilja juba selle ĂŒle juurelda. Protsessi lĂ”petab 1000 seki kandmine saatkonna arvele “teenuse” eest. LĂ”puks on kĂ”ik tehtud ja tuleb ilmselt ootele jÀÀda. Panen vastava info ka sĂ”pradele edasi, et nemadki saaksid sarnase protsessi lĂ€bi teha, et siis juba Kameruni asjade kallale asuda.

06. detsember.

Oleme nĂŒĂŒd kolmekesi oma asjadega sinnamaale saanud, et dokumendid saatkonda saatmiseks peaksid koos olema. Eero stsenaarium on natukene teine, kuna tema lendab otse Brasiiliast Nigeeriasse ja plaanib oma viisa kuidagi Lagose lennujaamast hankida. Viimati hankisime Stockholmist viisasid, see oli umbes nelja aasta eest , kui Kameruni lĂ€ksime. Tookord kasutasime DHL-i teenuseid ja see raha maitse tuleb tĂ€nagi meelde. Kuna Rootsi ikkagi siinsamas ja selle suunalist liiklust palju, otsustasin natuke ringi vaadata, et mis variandid veel on. JĂ€in suhtlema ĂŒhe sellise ettevĂ”ttega nagu HRX. PaaripĂ€evase suhtluse tulemusel sain sellise pakkumise : Veohind: 78.98 eur + KM (ĂŒks suund). No aitĂ€h, siis ikka juba DHL. Aga tuleb vĂ€lja, et ka Omniva kaudu kĂ€ib mingi kullervedu. Pakin meie paberid parima arusaama kohaselt sellisesse papkasse ja torman JĂ€rve keskuse postkontorisse.

On laupĂ€ev ja pool neli, kontor on neljani lahti. Seega jĂ”uab. Selgub, et Omniva kuller EMS viib selle 465 grammi kaaluva paki kohale 4-6 (töö?)pĂ€eva jooksul ja maksab see lĂ”bu 30 eurot. Kiire ajakalkulatsioon ĂŒtleb, et vĂ”iks sobida kĂŒll. Ostan igaks juhuks veel jĂ”upaberist turvaĂŒmbriku ka.

Kameruni viisaga saab siis uuel aastal tegeletud. LÀheb töösse, eks hoiab silma peal, kui kiiresti see pakk reaalselt kohale lÀheb. MillegipÀrast loodan, et isegi rutemini, mis nad sellega ikka nii kaua teevad?

Kameruni viisa asjad saavad alguse saidilt https://www.evisacam.cm/

Kuna Rootsis enam saatkonda ei ole, vÔi vÀhemasti puudub igasugune vÀrske info selle kohta, siis tuleb leida teine saatkond, kus viisad kÀtte saada. Selgub, et Eesti ja kaheksa muu Ida-Euroopa riigiga tegeleb Berliini saatkond. Koduleht https://www.ambacam.de/

Siin saab aimu ka ees ootavatest kulutustest

Meid rahuldab tÀiesti see kÔige odavam variant. Saab korduvalt siseneda, mis annab vÔimaluse kÀia Àra KAV-s ja tagasi tulla

TĂ€na Vikerraadiot kuulates sattus kĂ”rva Hendrik Relve saade, kus rÀÀkis mingi tĂŒĂŒp, kes oli alles oktoobrikuus (juhul muidugi kui saade oli vĂ€rske, mitte mĂ”ni varasema aasta kordus) rĂ€nnanud mööda Nigerit ja TĆĄaadi. Kuulsin kĂŒll ainult saate lĂ”puosa, aga Ă”nneks on meil nĂŒĂŒd ju ka jĂ€relkuulamine. Igatahes pani see mĂ”tte liikuma vĂ”imalike marsruudimuutuste ĂŒle. Ja ilmselt peab eelnevalt vĂ€lja kĂ€idud mĂ”tte, et need riigid vĂ€listatud on, revisjoni saatma. Panen lingi ka:

https://vikerraadio.err.ee/1609531535/kuula-randajat-mart-altsooga-nigeris

12 detsember.

TĂ€naseks on jĂ”udnud meie passid ja taotlused juba saatkonda. Postitöötaja poolt vĂ€ljendatud hirm ja kalkulatsioon, et ei pruugi pakk isegi enne jĂ€rgmist nĂ€dalat kohale jĂ”uda (6 tööpĂ€eva), Ă”nneks ei realiseerunud. Seega vĂ”ib sellist teenust kasutada kĂŒll. Kronoloogia tuli selline

Üsna pea saan juba ka telefonikĂ”ne saatkonnast. Justnagu minu dokumendipakist oleks puudu 1000 seki maksmist tĂ”endav maksekorraldus. SĂ”prade omad olevat, minu aga mitte. Tean kindlalt, et see seal ĂŒmbrikus oli, sest enne pakkimist laotasin kĂ”ik dokumendid laiali ja ĂŒkshaaval pakkisin kĂ”igi kolme asjad Ă€ra, et mingil juhul ei saaks tekkida olukorda, mis nĂŒĂŒd just juhtus. Tegin isegi pildi protsessist. Kvaliteet kĂŒll kehva, aga vasakpoolne tulp on minu paberid ja see ĂŒlemine ongi nn puuduv paber.

Aga no vaielda pole ju mĂ”tet ja luban kohe meiliga puuduva paberi saata. Ja nii ka teen. Tegelane saatkonnast helistab veel korra ja kĂŒsib ĂŒle, kas ikka saatsin. Saatsin, saatsin. Uurin veel, et kas muud dokumendid on ok. Pidavat olema. Alles hiljem jÀÀn mĂ”tlema, et oleks tore olnud paluda viisad enne jĂ”ule valmis teha. Äkki homme helistan tagasi.

Eero on samal ajal loobunud mĂ”ttest lennujaamas viisa kĂ€tte saada. Pidavat veel kallimaks minema + see, et vĂ€ike mÀÀramatus jÀÀb samuti ĂŒles. Aga erinevalt meist proovib ta 49 dollarit kokku hoida ja saatis eile oma paberid samuti kellegagi Rootsi poole teele. Veel paar huvitavat detaili. MillegipĂ€rast ei Ă”nnestunud Eerol oma kahe kaardiga viisamakset sooritada, aga Ă”nneks sai seda teha minu omaga. Kui minu viisa makse saajaks oli: “FGN-IMMIGRATION-NEWWOR ABUJA MUNICIP”, siis Eero maksel tuli vĂ€ljavĂ”ttel saajaks “Access Bank Ikeja”. Loodetavasti lĂ€heb kĂ”ik ikka jonksu. See Nigeeria ikka ĂŒks kahtlane koht, sekeldused hakkavad juba kodus pihta.

13 detsember, reede.

Proovin tĂ€na korduvalt saatkonda helistada, iga kord olen automaatvastaja sĂ”nul jĂ€rjekorras esimene, aga toru keegi ei vĂ”ta. LĂ”puks loobun ja saadan ĂŒldmeilile kirja palvega, kui vĂ€hegi vĂ”imalik, meie viisad enne jĂ”ulupĂŒhi valmis kĂŒpsetada. Elab-nĂ€eb.

Teine uudis tĂ€na on see, et Kamerunist tulid kĂŒllakutsed Ă€ra. VĂ€lja nĂ€eb see templeid tĂ€is dokument sellisena.

Analoogne tÀhtis dokument on ka majutuse kohta

Olen viimasel ajal ĂŒritanud vaadata, millised on vĂ”imalused ĂŒlejÀÀnud piirkonna riikidesse sisenemiseks. Angoola on viisavaba ja ĂŒlejÀÀnud riikidesse on suurema vĂ”i vĂ€hema peavaluga vĂ”imalik ikkagi sissesĂ”iduviisa naaberriigist hankida. Erandiks on aga Kongo Demokraatlik Vabariik. Kuni veel eelmise aasta keskpaigani oli vĂ”imalik sinna saada viisa nii Brazzavillest ja Pointe Noirest Kongo vabariigis kui ka Banguist Kesk-Aafrika Vabariigis, siis viimased uudised nendelt vĂ€hestelt, kes sealkandis liiguvad, kĂ”nelevad sellest, et enam viisasid nendes kohtades ei vĂ€ljastata ja ainuke vĂ”imalus oleks viisa hankida Euroopast. Seda me ilmselt vĂ€gagi tĂ”enĂ€oliselt absurdse bĂŒrokraatia tĂ”ttu enam teha ei jĂ”ua. Kuna ilma Kongo DV-d lĂ€bimata alla lĂ”una poole pole vĂ”imalik sĂ”ita, siis on vĂ”imalik veel autot laevatada Angoola enklaavist Cabindast Angoolasse. Uurin veel internetist ja leian sellise uudise, et aasta 2025 alguses kĂ€ivituvat eVisa ka Kongo DV viisa soovijatele. Elame-nĂ€eme, pole palju jÀÀnud. Uudis ise on siin:

https://visasnews.com/en/dr-congo-the-electronic-visa-is-coming-in-2025/

On kĂŒll juba aktiivne ka internetilehekĂŒlg

https://evisa.gouv.cd/

Sellel on minu jaoks natuke segased sĂ”numid. Ühest kĂŒljest peaks nagu saama mingi lennujaama viisa, 7 pĂ€evaks, vĂ”imalusega pikenduseks. Lisaks on kirjas, et see kehtib kĂ”ikidel mere-maa-ja Ă”hu ja jĂ€rvepiiridel. Samas aga rÀÀgitakse viisa tĂŒĂŒpidest, millised on jĂ€rgmised: “Specific flying visa, ordinary flying visa and flying visa for family visit.” Lisaks kĂ”igele muule on tegemist ĂŒhe kalleima, kui mitte kĂ”ige kallima viisaga maailmas. eVisa maksab 300 USD ja selle alusel saab taotleda seda nn. Airport viisat, mis lisaks maksab veel 90 USD-d. Lisaks kindlasti mingid teenustasud jms, nagu juba praegu Nigeeria viisa puhul on nĂ€ha. JÀÀb mulje, nagu see eviisa kehtiks ikkagi kĂ”igil piiridel aga kui tahad lennukiga saabuda, siis tuleb veel lisaks maksta ja mingi eriviisa saada. Üsna kallis lĂ”bu niisama katsetada, aga pole ka infot leida, kes seda juba teinud oleks.

VĂ€gagi hiljaaegu ( leht alustas tööd 11 detsembril 2024!) on eVisa sisse viinud ka TĆĄaad. Selleks on jĂ€rgmine lehekĂŒlg:

https://evisa.td/

Viisa saamiseks on taaskord vaja hulka rohkem vÔi vÀhem jaburaid pabereid

Huvitav, kui suur peaks olema viisa saamiseks vajalik sissetulek? TĆĄaad ise on ĂŒks maailma vaesemaid riike, kus keskmine kuupalk on 62 USD-d.

Aina rohkem hakkab tunduma, et TĆĄaad vĂ”iks samuti marsruudile kantud saada. TĂ€na tuli Vikerraadiost jĂ€rg eelise pĂŒhapĂ€eva saatele “Kuula rĂ€ndajat” ja selles kuuldu pĂ”hjal vĂ”iks jĂ€reldada, et selles riigis pole ka turvalisusega hullemini, kui kĂ”ikides ĂŒlejÀÀnud ĂŒmbruskonna riikides.

https://vikerraadio.err.ee/1609538483/kuula-randajat-mart-altsooga-tsaadis

16 detsember.

Eero saab samuti saatkonnast telefonikĂ”ne, pĂ”hjuseks selle sama saatkonnale makstava 1000 SEKi maksmist tĂ”endava paberi puudumine. Kusjuures ka Eero on kindel, et selle saatis. Üsna arusaamatu teema, aga ilmselt kĂ€ib asja juurde.

17. detsember.

TĂ€na pealelĂ”unal saame kolmekesi (v.a. Eero, tema pass on ju eraldi) jĂ€rjepanu kĂ”ned saatkonnast, et meie viisad on valmis. Kui keegi kolmas tuleb jĂ€rgi, siis vaja kaasa anda volitus. Õnneks selline inimene ka leidub, kel homme hommikul vĂ”imalik juba tegeleda sellega. Ei tea, kas minu hĂ€rdast saatkonda saadetud palvekirjast oli kasu vĂ”i oleks need viisad ka niisama nii ruttu valmis saanud? Igatahes Ă€hvardatud 10 pĂ€eva asemel kulus 4.

25. detsember.

JÔuluvana on Àra kÀinud ja passid koos suure vaevaga hangitud viisadega on lÔpuks kÀes. Eero omaga aga tekkisid mingid probleemid. Millised nimelt, pidi selguma saatkonna poolt saadedud meilis. Kas selline meil on juba tulnud, on teadmata, homme uurin.

Olen Kameruni e-viisa taotlusega jĂ”udnud maksmise momenti. Aga siin tekib probleem. Niipea, kui klikin nupul “pay”, satun uuesti sisselogimise lehele. Proovin korduvalt, aga tulemus on sama. Proovin homme veelkord ja kui ei aita, siis ka telefoniga.

Telefoniga proovimine ei aita, sama jama. Kirjutan neile.

27 detsember.

Minu kirjale Kamerunist pole vastust tulnud. Ei saatkonnas ega ka eviisa lehel oleval numbril keegi ei vasta. Eks pĂŒhad ju ka, saatkondades meeldib neid eriti pidada. Tavaliselt on sellistes asutustes tĂ€histamisel nii kodumaa kui asukohariigi pĂŒhad.

Eerole tuleb pass saatkonnast Omniva kulleriga koju. Seegi hea ja ĂŒllatav uudis. Aga natuke ka kaarte segav, sest tema viisa pikkuseks on ainult seitse pĂ€eva, mis vastab sellele ajale, milleks tal oli hotellibroneering tehtud. Et sellised bronnid ei maksa midagi, vahet ei ole kui pikaks ajaks teha, siis on see muidugi vĂ€ike möödalask, mis seab meile kohe mingid raamid. VĂ”ib-olla saab seda ka riigis pikendada, samas pole meil muidugi aega eriti laialt kĂ€es. Selle omal kĂ€el toimetamisega Eero muidugi suurt midagi ei vĂ”itnud. 49 dollarit kutse eest jĂ€i maksmata, passi tagasi saamise eest tuli jĂ€lle 30 euri maksta. Aga ok, nĂŒĂŒd vĂ€hemalt oleme mingi komplekti dokumentidega.

Teeme ka ĂŒhe vangerduse, nimelt lĂ€heb Suzuki Indreku nimele. Selle pĂ”hjuseks on asjaolu, et Kamerunis olev Mazda on samuti seal minu nimele arvele vĂ”etud ja kui me siis kahe autoga liigume vĂ”ib tekkida piiridel probleem kahe auto ĂŒhele inimesele vormistamisega.

07 jaanuar. 2025

Vahepeal on asja natuke edasi aetud. Kameruni viisa eest maksta meil ei Ă”nnestunud, vaatamata erinevate arvutite ja erinevate baruserite katsetamisele. Teine maksevĂ”imalus saidil on aga mingisugune Kameruni enda maksesĂŒsteem, mobile money vĂ”i miskit sellist. Sellega justnagu Ă”nnestuks ja jĂ€lle sai pöördutud meie mehe poole kohapeal. EsmaspĂ€eval, 06-dal lĂ€ks minu taotlus pilootprojektina maksmisele ja juba tĂ€na lĂ”una paiku on e-viisa kĂ€es. TĂ”si, ĂŒsna nuditud variant, kehtib ainult veebruarikuu ja ilmselt ĂŒhekordne. Kuigi seda viimast infot kuskilt vĂ€lja ei loe.. NĂ€eb vĂ€lja selline

Kui tegemist on tĂ”esti ĂŒhekordset sisenemist lubava dokumendiga, siis ilmselt ei ole meil rohkem palju arutada, milliseid marsruute lĂ€bima hakata. Ilmselt ikka otse alla lĂ”una poole. Kuigi vĂ”iks vĂ”tta ka teatud riske ja liikuda ikkagi Kamerunist TĆĄaadi ja KAV-i kaudu Kongosse. Sel juhul oleks hea taotleda hoopis Kongosse mitmekordse sisenemisega viisat, saaks ka Gabonis kĂ€ia. Ja kui juba viimasegi riigi viisa oleks mitmekordne, ei jÀÀks ka Ekvatoriaal-Guineas kĂ€imata. Kuigi selline riikidesse sisse-vĂ€lja saalimine vĂ”ib Aafrikas ĂŒksjagu tĂŒĂŒtu ja ajamahukas tegevus olla. Igasugustest kuludest piiril rÀÀkimata.

Kui aga viisa vÔimaldaks mitmekordset sisenemist, siis oleme arutanud umbes jÀrgmist ringi. See vÔimaldaks, juhul muidugi, kui autode olukord selleks pÔhjust annaks, parkida autod veel aastaks Ivo saiavabriku parklasse, et sealt viimsele teekonnale Kaplinna poole startida

11.01.2025

Natuke vÀrskeid uudiseid Beninist

16.01.2025

Kiire appdeit. TĂ€naseks on Kameruni viisad kĂ€es juba 3/4 seltskonnast, ainult Indrek pidi uue taotluse tegema, sest vĂ€ikese linnukese vea tĂ”ttu oli tema makstav summa ligi topelt suurem, mis selgelt ĂŒle valulĂ€ve. SeetĂ”ttu on ka protsess natuke veninud.

Muude organisatoorsete kĂŒsimuste all kirjutasin Brussel Airlinesile, et kas nad oleksid nii lahked ja lubaksid kaks auto amortisaatorit pagasis oma lennule. Saab nĂ€ha, mis nad vastavad. Sest sedalaadi varuosa on meie sĂ”idukil vahetada vaja.

21.01.

Eelnev info oli siiski natuke eksitav. Selgub, et Mihkli viisa saabus alles tÀna, kuigi makstud oli ju juba ammu. Ka Indrek on vahepeal oma vastuse kÀtte saanud. Veel tuli vastus Brussel Airlinesilt. NÀeb see vÀlja jÀrgmine:

Dears

Car parts are not allowed to be transported via passenger flights.

Kind regards

Brussels Airlines

Seega amordid jÀÀvad kaasa ostmata. Nende asemele soetas Mihkel 20 sealihakonservi.

Leave a comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. NÔutavad vÀljad on tÀhistatud *-ga


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.