Vaatamata külmale ja kõvale kivipõrandale saan ilmselt natuke ka magada. Kuidagi nii see magamine meil välja näeb. Ainult Tiit läks Burger Kingi ja pani pea lauale
Enne nelja ajab Väino üles, talle olevat kivid liiga kõvad olnud. Nüüd on paras aeg minna passikontrolli. Siin on veel väikese närvikõdi koht, sest kahest erinevast allikast on kuulda olnud, et kui oled autoga Türgis pead sellega koos ka lahkuma. Õnneks osutub kartus seekord põhjendamatuks. Viimase sisenemistempli juurde on küll kirjutatud kuupäev, milleni on lubatud autoga Türgis viibimine, aga oma kolleegiga jutustav ametnik on hajameelne ja avanud passis koha, kus on hoopis eelmised templid, lajatab sinna ühe veel juurde. Ilmselt arvuti samuti mingit häiret ei anna ja ongi asi korras.
Siit edasi olevas ootesaalis on hoopis suuremad võinalused ennast erinevatel istmetel lahti kerida ja magada. Umbes tunnikese jagu me seda veel teha saamegi.
Infotabloolt saab aimu, milliste kohtadega siit otseühendusse saaks astuda
Enne lennukile minekut avastan võimaluse süüa üks kiire kanasupp. Hämmastav, milleks kõigeks küll valmis ei olda, et seda klientidele serveerida
Üldiselt on lennujaamasöögid väikesed, kallid või saiased või kõike seda üheaegselt. Supp on meeldiv vaheldus selles valikus.
Edasi juba lennukile. Minu istekoht, 15B, on üks ebamugavamaid, kahe inimese vahel magamine võib ärgates piinlikust tekitada. Õnneks on paremal käel Tiit, saab pea tema õlale toetada. Rida tagapool on Väino ja Elver. Viimane üritab lauluviisi juba enne õhkutõusmist üles võtta
Mingitmoodi magamine ilmselt ikka toimus. Vähemalt minu nägu kinnitab seda
Billundi lennuväli, suuruselt teine Taanis
Kuna meil päev otsa aega, väljalend alles õhtul kuuest, siis läheme liikvele. Siinsamas lennujaamahoone kõrval on Zleep hotell.
Siin on võimalik väikese tasu eest (129 DDK) osaleda hommikusöögi buffeelauas
Kenasti kõhud täis parkinud, liigume linnakesega tutvuma. Selleks tuleb jalutada mõni kilomeetrike lennukite maandumisrajast mööda.
Kogu see linn ongi üks suur lego teemapark. Siin asub Lego Grupi peakorter ja ka tootmine, kust tuleb ligikaudu 90 maailma legodest.
Samuti Lego hotellid ja muu selline
Isegi lennujaam ehitati kunagi aastal 1964 Lego Groupi poolt, mis nüüdseks on siiski iseseisev ettevõtmine
Lego teemapark
Läbi linnakese voolab Grinstedi oja. Vesi tundub nii kristallselge ja puhas, et pane või pudelisse
Lego Maja
Kesklinna kaubatänav
Second Hand – populaarne nii kohalike kui turistide seas. Kahjuks, erinevalt Tiidust, ei leia endale midagi, mida tahaks kaasa osta
Kogu reisi jooksul ei sattunud võimalust erinevatel põhjustel juuksuris käia. Plaan oli seda teha vähemalt Baghdadis. Nüüd oleks seda viga võimalik siin parandada. Ainuke teele ette jääv säärane asutus – Berber King – kuulub Kurdistanist pärit tüübile, kes oli ilmselt üsna suures arusaamatuses, kui me ütlesime, et eile veel olime meiegi Kurdistanis
Juuksuritöökoja sisustuski on nagu päris, Iraagi variant. Ainult hind teenuste eest kahtlaselt kohalik, nõustuks töö ette võtma 270 kohaliku sularaha eest. Jätan asja sinnapaika
Liigume vaikselt lennujaama poole tagasi, tehes tunnikese pikkuse peatuse veel zleephotelli fuajees, kus mugav telefoni laadida ja üle aegade viisakaimas tualetis käia.
Muudest uudistest selgub, et Henryd on edukalt Sofiasse jõudnud, auto generaatori remonti andnud, autole samas ka mõneks ajaks parkimiskoha leidnud, joovad hotellis õlut ja lendavad homme hommikul läbi Amsterdami koju. Et naasta juba kevade poole.
Raidil ja Rommidel on ka uus hingamine tulnud. Rahvast vähem, õhku rohkem. Õnnestus Nissani kardaan Ankaras ära remontida. Eks nende edenemisest saab ka veel kuulda.
Meie nelja reis läheneb Ryanairi lennukile astumisega samuti lõpule. Lennata on umbes poolteist tundi pooltühja lennukiga.
Mõned tähelepanekud kokkuvõtteks.
Kuveidi viisat pole mingit vajadust internetis ette teha. Saudi viisa on samuti võimalik otse piiril vormistada. Vähemalt Kuveidist tulles. Carnet de Passage lihtsustaks oluliselt autodega piiriületust Iraani, Iraaki, Kuveiti, aga on võimalik ka ilma, nõuab ainult oluliselt rohkem aega ja raha. Türki vormistatakse auto sissevedu kolmeks kuuks. Samuti on Türgis tasulised teed, mille eest tuleb maksta internetis tagantjärele. Mittemaksmine püsib üleval mitmeid aastaid.
Iraagist tõenäoliselt otse Saudisse ei saa. Saudis liikluspolitseiga kokkupuute võimalus välismaise autoga väga väike. Dokumente ei kontrollitud kordagi.
Kogu senine reis kaardil näeb välja selline