Kell on pandud äratama 6.30, aga 6.25 juba silmad lahti.
Hommikusöök suuresti eilsest ei erinenud
Ilm on täna täiesti pilvitu, temperatuur on üheksa kraadi. Maantee Saudi poole on ideaalne. Kogu tee on palistatud , eriti vasakul pool, erineva gaasi-ja naftataristuga
Paremat kätt on ruumi natukene ka “suvilatele” ja muudele hoonetele.
Möödasõitvad kohalikud ei häbene oma vaimustust välja näidata. Kohati kiirendatakse ja siis pidurdatakse suisa korduvalt, tehes telefoniga pilti või videot. Ilmselt väga sageli võõraid autosid siin ringi vuramas ei kohta
Kuveidi piirile jõuame 10 min enne üheksat.
Algab nagu ikka protsess passikontrolliga
Siin saab ühe sellise paberi pihku
Passi jääb aga meenutuseks niisugune sinine templijäljend. Enne ei pannud tähelegi, et need kolm tornikest on ka siin oma koha leidnud
Edasi on väike segadus autode vormistamisega, aga võib öelda, et mitte üle keskmise. Lõppeb see juba tuttavate tšekkide väljastamisega
9.40 saame liikuma ja jõuame üle kahe piiri vahelise nö. eikellegimaa saudi passikontrolli.
Mõtlen, et kui kogu see kontrolliala on kõrge aiaga piiratud ja hunnik okastraati ka veel otsa pandud aga eemalt saab vabalt edasi tagasi liikuda, siis kuskohas selle aia mõte on.
Autoaknast, nagu seda tehakse kõigi muude piiriületajate puhul, meid kahjuks vormistada ei saa ja suunatakse meid tagasi mingisse majakesse.
Siin toimub ilmselt eelvormistamine, mis seisneb näpujälgede andmises, andmete sisestamises arvutisse ja pildistamises. Selleks viimaseks tegevuseks kasutatakse siin Canon 1200D aparaate koos välguga. Ametis on viiest töökohast kaks ja kui tuleb veel ka punt mingeid muid tüüpe, siis protsess venib natukene. Tulemuseks selline paber.
Ooteaega saab kasutada näiteks üle platsi jääva tualettruumide kompleksi külastamiseks
Jalgu saab ka pesta
Santehnika on muidugi piirkondlikule standardile vastav
Veerand üheteistkümnest saame liikuda tagasi passikontrolli, mida sooritatakse autoaknast. Kaheteistkümnest kioskist töötab neli. Silma hakkavatel autodel on kõigil Kuveidi registreerimismärgid
Aga seekord ei taheta passikontrollis midagi näha, vaid suunatakse otse tolli.
Vahest võib elus midagi hästi ka minna. Kuidas muidu nimetada seda, et poole üheteistkümneks on kõik autod vormistatud. Ja ka kontrollitud. See viimane seisnes lihtsalt tagaukse korraks avamisest. Esialgu natukene kohmetust siiski oli, ikkagi erakorralised kliendid. Lõpuks saab ka auto oma paberikese
Sellega piiriületus küll ei lõpe, vaja teha veel autokindlustus. Nädalane dokument maksab hinnakirja järgi 120 SAR-i
pluss käibemaks 15%, seega kokku 138 SAR-i
ja näeb välja selline.
Kolmveerand üheteistkümneks oleme lõpuks Saudi Araabias. Kogu piiriületust jääb meenutama järgmine sissekanne passis
Esimene peatus on teeserval asuvas drive-in ATM-s. Seda, et vaatav masin on kasutamiseks autoakna kaudu, saame aru alles siis kui seda soovib niiviisi kasutada vastava haridusega isik. Aga ta loobub varsti pika järjekorra tõttu.
Esimene kütusetankla on kinni.
Järgmine ka. Maantee on lai ja kvakiteetne.
Mõne aja möödudes siiski üle tee üks tankla tuleb ja saame tankida.
Diiselkütus on siin 0.78 kohalikku raha. Kui üks EUR = Ca 4.04 SAR, siis see tähendab, et liitrihind jääb alla 20 eurosendi. Aga selliseid suuri, mõnikord ääreni liiva täistuisanud suletud tanklakomplekse satub teele ka edaspidigi mitmeid
Pinged on lõpuks maas, mis puudutasid kõikvõimalikke piiriületusi ja plaan on sõita kuniks hämarduma hakkab ja siis laagerdada. Raidi parem jalg tõmbleb juba hirmsasti ja saadab sedamööda ka suule signaale
Esimesed sajad kilomeetrid Saudi üllatab oma tiheda asustuse ja eriti üliaktiivse toimetamise, ehitustegevuse ja tehnovõrkude rohkusega. Teel on rekka-rekkas kinni, veetakse armatuuri, lehtmetalli. Alumiiniumi.
Betooniautod vuravad, segusõlmi on kümnete kaupa paremal ja vasakul.
Kuna puitu siinmail ilmselgelt ei ole, siis veetakse kogu selline kraam sisse. Pildil lauapakid Austriast
Ilmselt on vihma sadanud ka siin, sest palju on järvi ja järvekesi, enamus kindlasti ajutised, aga mõni tundub ka püsivama iseloomuga, pilliroogki kasvab kaldal
Palju liigub ka heina. Kas tegu on kohaliku toodangu või impordiga, seda pole aru saada
Dammami juures teeme tanklapeatuse. Siin riigis on populaarsed drive-in kohvikud, ei pea tanklapoodi järjekorda tekitama minema
Väike pilk pakutavale
Peale Dammami pöördub seni rannikuga paralleelselt kulgenud tee rohkem sisemaale ja hakkab pihta kõrb.
Aga tee on sellele vaatamata sile ja sirge
Tööstus enne Al-Hufūfi
Patroli “remonditud” kardaan ajaga paremaks ei lähe. Targem on teda säästa ja asfaldisõidu ajaks hoopis alt ära kruttida. Saab see töö tehtud teepervel väikese peatuse ajal
Käes!
Jätkuvalt on teedel tohutu veokakoormus, segusõlmi on vahest korraga näha vaat et viiskümmend. See tähendab aktiivset ehitustegevust
Avariisid pole märgata, aga et neid ikka toimub, sellest saab aimu küll
Mingi hetk tuleb plaanidesse muudatus ja laagerdamise asemel otsustatakse edasi sõita. Tee muutub vaikselt väiksemaks, kui algul oli 4+4 või isegi 5+5 trass, siis ajapikku on jäänud sellest “vaid” 2+2. Video ümbruskonnast enne Salwa linnakest
Üllatavalt palju on erinevaid mobiilseid ja statsionaarseid kiiruskaameraid. Kuna kiiruspiirang on valdavalt 120 km/h, siis see meid muidugi väga ei puuduta.
Paljud kohad on tähistatud ka kui liivatormiohtlikud. Ja ilmselt mitte asjata, sest nendes kohtades seisab ka buldooserite või frontaallaadurite näol tehnika liivavaalude teelt koristamiseks. Selliseid masinaid on teeääres üksjagu
Oleme liikumas vähemasustatud piirkondade poole. Veerand seitsme paiku, peale teest 7085 möödumist siseneme tanklasse. Saab poes käia. Tanklad on ka siinmail universaalkaupluste väikesed koopiad
Henryd panevad oma Kuveidist soetatud kanistrid töösse
Asub siin ka mingi sideettevõte
Viimane hakkab kiirelt seltskonnas laike koguma. Saab siit mingi interneti, mis, nagu hiljem selgub, pole just parimate killast. Seda leviala suuruse poolest.
Peale Emiraatidesse suunduvalt teelt Omaani poole maha pööramist muutub tee tavaliseks üherealiseks. Pimedas on küll näha, et paremal jookseb veel paralleelselt üks tee, aga kas ta pole valmis, on remondis või juba ära lagunenud, ei tea. Siit alates asustus lõppeb, pole ka bensiinijaamu. Meie sihtpunkt on Shaybahi nimeline piirkond ca 400 km kaugusel. Siin “empty quarteri”-ks kutsutud kõrbe põhjaosas asub riigi üks suurimaid naftavälju mille naftavarusid hinnatakse 14 miljardile barrelile ja maagaasi varuks 750 km3 (!!)
Päeva lõpuks jõuame Dakari laagrisse. Siis mitte laagrisse vaid selle kõrvale. Laagri territooriumile meile pääsu pole.
Rummi võtab veel õhtuse kardaaniremondi ette.
Keedame kiirnuudlisuppi kõigega, mis parasjagu kätte saab. Sealihakonserviga näiteks.
Kui kõik see ükskord tehtud saab, siis on kell juba palju ja magama saab peale poolt ühte.
Läbisõitu tuleb täna 1105 kilomeetrit