06 jaanuar 2023
Magamiseks eeiri mahti ei jäänud. Poole viiest tõusen juba üles. Dušši all selgub, et hoia seda segisti kangi kuspool hoiad, vesi on jääkülm ikka. Aga hommikusele ärkajale väike virgutus ainult kasuks. Kuna asju, mida kokku panna, ei ole, sìis lähengi alla. 05.05 veel teisi ei ole. Taksot ka mitte. Hakkan oma öösel poest ostetud piimatoodet tarvitama. Selgub, et seekord pole minu maitse
Tegelikult takso juba ootab, lihtsalt polnud kohe märgata, ja kella poole kuuest saame liikuma. Liiklus on hõre, aga linn ei maga. Linnas on mitmeid kontrollposte, juht paneb taksos tule põlema, et väljast oleks näha, mis autos toimub. Enne lennujaama on veel mitmeid kontrolle. Ühes tuleb kõigil autost väljuda, et koer saaks otsida, mida teda õpetatud on. Lennujaama sisenemisel on taas kontroll
Lennujaamas läheb kõik lepase reega. Isegi asjaolu, et olin eile pileteid broneerides Rommi puhul ees ja perekonnanime vahetusse lasknud, ei suuda protsessi väärata.
Siit saab aimu, kuhu oleks võimalik veel lennata
Ootealal pole just palju võimalusi mingitki hommikusööki saada.
Kohvi ikka saab.
Üks eripära siin on, istepingid on siin pehmed ja oleks vast lust kui peaks siin juhuslikult üleöö oma lendu ootama
Lennuk ei ole just ülearu rahvastatud.
Lennufirmal on huvitav arusaam geograafiast või siis teavad nad juba midagi sellist, mida meie veel ei tea. Igatahes on Peterburi lennujaam Tallinnas ja Riia oma kuskil Aluksne kandis
Nii, nagu eile, saab ka täna väikese linnupette
Ja Erbili lennujaamas ATM-i kontrollida
Transport päris lennujaamahoonest sellesse meet&greet hoonesse
Autode juurde saamiseks üritame lennujaama eest takso võtta, aga selle hind on monopoolne ja üürata. Hakkame jalgsi minema, tegelikult pole maa ju pikk. Aga mitte pikalt ei saagi vantsida, kui saame ühele lennujaama kliendi toonud tavataksole istuda. Autode juures pikalt ei kohmitse, paagid ka kenasti täis, ja hakkame kohe liikuma
Kurdistani/Iraagi piiril võtavad asjad kenakesti aega. Ei peeta paljuks ka meie autod läbi otsida. Kuna seekord peaksid dokumendid korras olema, ei jää aga vastavatel ametnikel muud üle, kui meid edasi lubada.
Edasi aga hakkab ilmselt üks maailma kontrollitumaid teelõike. Kontrollpostid on niikeskmiselt 10 kilomeetri tagant, seega jutt 25-st kontrollikohast oli täiest tõepärane. Enamuses tuleb kõikide dokumentidega kuskile šeffi juurde minna. Edasised arengud on erinevad, vahest saab ka ruttu liikuma, teinekord siiski tuleb ära oodata kuskile koos meie dokumentide fotodega saadetud päringute vastused. Väga harva õnnestub ka lihtsalt niisama läbi lipsata, aga tavaliselt pannakse peale esimese või ka teise auto läbisõitu ikkagi ülejäänutele nö. käsi ette.
Kogu tee vahetu lähedus on katkematult kaitserajatistega kaetud.
Et need kaitserajatised siin lihtsalt moepärast pole, annavad tunnistust rohked sõjakahjustused
Tohutute mastaapidega vihmasadude jälgi saab teeservades palju täheldada
Suvel, nii pluss 50 kraadises kuumuses, on ilmselt isegi mälestused sellest ära kõrbenud
Selline näeb tee ja maastik välja vahetult enne Baghdadi.
Pildilt on näha, et liiklemine käib mõlemal teepoolel mõlemas suunas
Prügi ja selle käitlemisega on siinses riigis väga halvasti. Kindlasti ei ole seda ka sõdade tõttu kõige suuremaks prioriteediks seatud, aga nüüd tundub küll, et oleks juba aeg
Baghdadi juurde hakkame jõudma kella poole nelja paiku
Halbade uudiste kilda saaks liigitada teadasaamise, et kütuse ostmisega võib probleeme tekkida. Diisel on küll väga odav, aga osta ikka pole teist
Ülejäänud vandersellid on tulnud trassi äärde, et oleks lihtsam omavahel kokku joosta. Umbes nelja paiku me nad ka peale korjame. Kellaaeg on muidugi soodne igasuguste ummikute tekkeks ja nii kujunebki, et edasisõit, ja edasi me liikuda plaanime, kujuneb tundide pikkuseks ummikutega maadlemiseks
Tankimine muutub üha akuutsemaks probleemiks. Trassil pole selleks ühtegi võimalust. Öömaja vaatame natuke eemale ja Ad-Dīwānīyahi linnakeses saame ka peale väikest pusimist mingi koguse spekulatiivset mootorikütust soetada
Tanklast saame juhise ka öömaja leidmiseks. Selline kaunis ehtes hotell ongi siinsamas, mitte kaugel tanklast
Peale väikeseid hinnaläbirääkimis saavutatakse kompromiss ja saame sisse kolima hakata
Meie tuba saab olema selline kahe magamistoaga apartament
Kõrvaltoas võtavad kohad sisse Asso ja Rommi
Vaade üle korteriukse koridori
ja sanitaarruumi
Koguneme veel õhtusöögile. Valida saab maasistumise
ja standardse, laua taga söömise vahel
Katsetan taas piimatoodetega
Nagu mitmel pool ennegi märgata, siis riisiga siin ei koonerdata
ja saiatoodetega muidugi ka
Kui kõht täis, ja ilmselgelt liigagi täis, lähen veel lähemat ümbruskonda kaema. Ad-Dīwānīyah on umbes Tallinna suurune linnake, kui rahvaarvu silmas pidada
Vaatamata sellele, et kell on üksteist õhtul, on enamik ärisid avatud
Tühermaad ja tühjad krundid on kasutusel jäätmete ladustamise platsidena
Aga avalikku ruumi kaunistatakse rõõmsat meeleolu luua püüdva kunstiga
Päris ära ei unustata ka riiklikku sümboolikat
Linnast läbi voolav jõeke on teise siinkandi suure jõe, Eufrati, lisajõgi
Kohalikele meeldib õhtul hilja väljas söömas käia. Eks see tava tulene ilmselt sellest, et enamuse ajast aastas pole seda päevaste kõrgete õhutemperatuuride tõttu võimalik muul ajal rahuldavalt teha
Hobuste skulptuur ilmestamas hotellilähedast ringteed
Tänase päeva liikumised kajastuvad kaardil järgmiselt