Saudi. 11 päev. Baghdad-Erbil-Baghdad

06 jaanuar 2023

Magamiseks eeiri mahti ei jäänud. Poole viiest tõusen juba üles. Dušši all selgub, et hoia seda segisti kangi kuspool hoiad, vesi on jääkülm ikka. Aga hommikusele ärkajale väike virgutus ainult kasuks. Kuna asju, mida kokku panna, ei ole, sìis lähengi alla. 05.05 veel teisi ei ole. Taksot ka mitte. Hakkan oma öösel poest ostetud piimatoodet tarvitama. Selgub, et seekord pole minu maitse

Tegelikult takso juba ootab, lihtsalt polnud kohe märgata, ja kella poole kuuest saame liikuma. Liiklus on hõre, aga linn ei maga. Linnas on mitmeid kontrollposte, juht paneb taksos tule põlema, et väljast oleks näha, mis autos toimub. Enne lennujaama on veel mitmeid kontrolle. Ühes tuleb kõigil autost väljuda, et koer saaks otsida, mida teda õpetatud on. Lennujaama sisenemisel on taas kontroll

Lennujaamas läheb kõik lepase reega. Isegi asjaolu, et olin eile pileteid broneerides Rommi puhul ees ja perekonnanime vahetusse lasknud, ei suuda protsessi väärata.

Siit saab aimu, kuhu oleks võimalik veel lennata

Ootealal pole just palju võimalusi mingitki hommikusööki saada.

Kohvi ikka saab.

Üks eripära siin on, istepingid on siin pehmed ja oleks vast lust kui peaks siin juhuslikult üleöö oma lendu ootama

Lennuk ei ole just ülearu rahvastatud.

Lennufirmal on huvitav arusaam geograafiast või siis teavad nad juba midagi sellist, mida meie veel ei tea. Igatahes on Peterburi lennujaam Tallinnas ja Riia oma kuskil Aluksne kandis

Nii, nagu eile, saab ka täna väikese linnupette

Ja Erbili lennujaamas ATM-i kontrollida

Transport päris lennujaamahoonest sellesse meet&greet hoonesse

Autode juurde saamiseks üritame lennujaama eest takso võtta, aga selle hind on monopoolne ja üürata. Hakkame jalgsi minema, tegelikult pole maa ju pikk. Aga mitte pikalt ei saagi vantsida, kui saame ühele lennujaama kliendi toonud tavataksole istuda. Autode juures pikalt ei kohmitse, paagid ka kenasti täis, ja hakkame kohe liikuma

Kurdistani/Iraagi piiril võtavad asjad kenakesti aega. Ei peeta paljuks ka meie autod läbi otsida. Kuna seekord peaksid dokumendid korras olema, ei jää aga vastavatel ametnikel muud üle, kui meid edasi lubada.

Edasi aga hakkab ilmselt üks maailma kontrollitumaid teelõike. Kontrollpostid on niikeskmiselt 10 kilomeetri tagant, seega jutt 25-st kontrollikohast oli täiest tõepärane. Enamuses tuleb kõikide dokumentidega kuskile šeffi juurde minna. Edasised arengud on erinevad, vahest saab ka ruttu liikuma, teinekord siiski tuleb ära oodata kuskile koos meie dokumentide fotodega saadetud päringute vastused. Väga harva õnnestub ka lihtsalt niisama läbi lipsata, aga tavaliselt pannakse peale esimese või ka teise auto läbisõitu ikkagi ülejäänutele nö. käsi ette.

Kogu tee vahetu lähedus on katkematult kaitserajatistega kaetud.

Et need kaitserajatised siin lihtsalt moepärast pole, annavad tunnistust rohked sõjakahjustused

Tohutute mastaapidega vihmasadude jälgi saab teeservades palju täheldada

Suvel, nii pluss 50 kraadises kuumuses, on ilmselt isegi mälestused sellest ära kõrbenud

Selline näeb tee ja maastik välja vahetult enne Baghdadi.

Pildilt on näha, et liiklemine käib mõlemal teepoolel mõlemas suunas

Prügi ja selle käitlemisega on siinses riigis väga halvasti. Kindlasti ei ole seda ka sõdade tõttu kõige suuremaks prioriteediks seatud, aga nüüd tundub küll, et oleks juba aeg

Baghdadi juurde hakkame jõudma kella poole nelja paiku

Halbade uudiste kilda saaks liigitada teadasaamise, et kütuse ostmisega võib probleeme tekkida. Diisel on küll väga odav, aga osta ikka pole teist

Ülejäänud vandersellid on tulnud trassi äärde, et oleks lihtsam omavahel kokku joosta. Umbes nelja paiku me nad ka peale korjame. Kellaaeg on muidugi soodne igasuguste ummikute tekkeks ja nii kujunebki, et edasisõit, ja edasi me liikuda plaanime, kujuneb tundide pikkuseks ummikutega maadlemiseks

Tankimine muutub üha akuutsemaks probleemiks. Trassil pole selleks ühtegi võimalust. Öömaja vaatame natuke eemale ja Ad-Dīwānīyahi linnakeses saame ka peale väikest pusimist mingi koguse spekulatiivset mootorikütust soetada

Tanklast saame juhise ka öömaja leidmiseks. Selline kaunis ehtes hotell ongi siinsamas, mitte kaugel tanklast

Peale väikeseid hinnaläbirääkimis saavutatakse kompromiss ja saame sisse kolima hakata

Meie tuba saab olema selline kahe magamistoaga apartament

Kõrvaltoas võtavad kohad sisse Asso ja Rommi

Vaade üle korteriukse koridori

ja sanitaarruumi

Koguneme veel õhtusöögile. Valida saab maasistumise

ja standardse, laua taga söömise vahel

Katsetan taas piimatoodetega

Nagu mitmel pool ennegi märgata, siis riisiga siin ei koonerdata

ja saiatoodetega muidugi ka

Kui kõht täis, ja ilmselgelt liigagi täis, lähen veel lähemat ümbruskonda kaema. Ad-Dīwānīyah on umbes Tallinna suurune linnake, kui rahvaarvu silmas pidada

Vaatamata sellele, et kell on üksteist õhtul, on enamik ärisid avatud

Tühermaad ja tühjad krundid on kasutusel jäätmete ladustamise platsidena

Aga avalikku ruumi kaunistatakse rõõmsat meeleolu luua püüdva kunstiga

Päris ära ei unustata ka riiklikku sümboolikat

Linnast läbi voolav jõeke on teise siinkandi suure jõe, Eufrati, lisajõgi

Kohalikele meeldib õhtul hilja väljas söömas käia. Eks see tava tulene ilmselt sellest, et enamuse ajast aastas pole seda päevaste kõrgete õhutemperatuuride tõttu võimalik muul ajal rahuldavalt teha

Hobuste skulptuur ilmestamas hotellilähedast ringteed

Tänase päeva liikumised kajastuvad kaardil järgmiselt

Leave a comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Deprecated: preg_match(): Passing null to parameter #2 ($subject) of type string is deprecated in /home/ruberoid/toomast.ee/wp-content/plugins/google-captcha/google-captcha.php on line 244

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/ruberoid/toomast.ee/wp-includes/functions.php on line 5373