Öö oli rahutu. Kella kolme paiku käin õues. Tekkinud on tohutu tihe udu.
Tõuseme kuuest, soojendame eilsetest söögikohtadest kaasavõetud riisi ja ärasõit seitsmest. Õhuniiskus on 100% ja vett on kõikidele pindadele kondenseerunud ohtrasti. Seda kummalisem on, et öösel kuivavad hingamisteed väga häirivalt täiesti ära.
Ajapikku udu hajub. Esimeses tanklas Albijadiahi asula juures laseme taas paagid täis.
Siin on kütuse hind 0,77 riaali ja tankimise viib läbi nepaalist pärit usin tanklatöötaja
Paljude tanklate juures on siin lisaks drive-in ATM-dele ka drive -in kohvikud. Nii ka siin
Jätkame sõitu
Tänane esimene suund on sõnastatud kui Monkey View Point. Kui täpselt ja mis rakursi alt see olukorda kirjeldab, selgub juba õige pea, vähem kui 700 km pärast. Esialgu kulgeme mööda maanteed nr. 50
Õhutemperatuur tõuseb kiiresti, kella kümneks juba 20 kraadini. Tee on tavaline 2+2, kohati vastikute aukudega, aga üldiselt hea või väga hea.
Liiklust peaaegu ei olegi.
Veosed on peaasjalikult seotud farmindusteemadega
Valdava osa ajast on ümbrus tasane üsna hõreda taimestiku ja üksikute puudega kõrb. Sekka mõned tehnorajatised ja vahest harva ka suuremaid või vähemaid asulaid. Ainuke linnamõõtu koht on Afif. Oleme merepinnast ca 1 km kõrgusel platool
Poole üheteistkümneks jõumae Dhalmi. Temperatuur jätkab tõusmist
Siit edasi saame suuremale, 3+3 maanteele, millel ka märgatavalt rohkem liiklust. Need 2+2 maanteed ongi rohkem kõrvalteed, meie mõistes nagu kruusateed.
Kõrgus merepinnast jätkab muudkui tõusmist, ulatudes juba 1400 meetrini. Läheme veelkord tankima enne Taifi linna. Siin saame teenindatud Bangladeshi päritolu tanklatöötajate poolt. Tankimispüstolit ei pea siin riigis kunagi ise näppima
Keskpäev on käes ja päike lõõskab, paras aeg telgid ja muu inventar korraks kuivama sättida
Vahest harva on ka mõni õnnetu juhus teel
Skulptuur teeservas Taifi rahvusvahelise lennujaama lähedal. Tundub, nagu oleks skulptor ühildanud linnu motiivi riigi kontuuriga
Ahvide viupoindis on nimitegelased ilusti paigas. Esimese hooga põrutame mööda, aga õnneks tuleb veel võimalus peatuda.
Tegelased on inimestega harjunud, eriti sellega, et nendelt võib süüa saada ja on muutunud päris naagliteks
Ahvid nähtud, jätkame laskumist.
Taas on kiiruskaamerate tööpiirkond
Rait on vahepeal teisi takka kiirustades ise mäe otsa unelema jäänud ja nüüd keerame esimesse suuremasse tanklakompleksi teda ootama.
Nagu ikka, on siin ka erinevad kaubandus-
ja toitlustuspinnad
Ühes kämpinguvarustusega hangeldavas asutuses ei suuda minagi vastu panna ja ostan omale taskusse mahtuva gaasipliidi koos adapteritega erinevat tüüpi balloonide jaoks.
Siit edasi viib tee Meka poole, aga sellesse linna meil, kui mittemoslemitel, asja pole. Vastavad hoiatussildid on kõikidel linna viivatel teeotstel, juhuks kui juhtud ära unustama
Kui kohalikud meile ühte teatud kivi väga näidata ei taha, pole vajagi. Võtame suuna hoopis Punasesse merre ujuma. Tee äärde nii paremale kui vasakule jääb arvukalt purustatud külasid ja ehitisi. Esiotsa arvan, et tegemist on maavärina tulemusega. Sest mingeid konflikte minu teada siinkandis ei ole olnud viimasel ajal ja muid seletusi ei oska ka välja mõelda
Hiljem, Jiddahis ummikus seistes räägin naaberauto juhiga sellest ja ta ütleb, et need on purustatud selleks, et lihtsalt ruumi teha uusarendustele. Nagu meie lennujaamatagune Sõjamäel või nii.
Mere äärde saab uhke neljarealise maanteega ja peagi leiame ka piisavalt privaatse ujula aadamate jaoks
Meri siin just teab mis kuurorti mõõtu välja ei anna ja pärleid ka kuskilt ei paista.
Kui raha on palju, siis võib endale lubada ka vahest võib-olla mitte päris lõpuni läbi mõeldud projekte. Nagu näiteks 3+3 maanteed piki mereranda mitte kuhugi, lihtsalt, et oleks hea mere ääres autoga sõita.
Või siis hobusega kapata
Sest tavaline, kuhugi välja jõudmiseks mõeldud analoogne maantee jookseb paralleelselt mõni kilomeeter eemal. Linna siseneme õhtuse tipptunni aegu ja saame kõvasti ummikutes aega veeta. See aga annab võimaluse natuke ümbrust silmitseda
Algselt plaanisime kõigepealt hotelli minna, aga et aeg liigub kiiresti, siis liigume kohe õhtusöögi suunal. Suure raha ligidus tõmbab kuulsaid brände nagu lehmakook kärbseid
Et õhtusöögiga on jällegi tunnike aega, siis saame jalutuskäigu ümbruskonnas
Peaasjalikult satuvad siin olema just selliste autode kauplused milledega meil miskit peale poleks hakata
Sellegipoolest palutakse kõikjal lahkesti sisse
Päris proovisõidule küll ei meelitata. Ju väike analüüs kaupluse töötajate poolt meid potentsiaalsete ostjate kilda ei liigita
Õhtu lõpetuseks on tänane juubilar broneerinud eksklusiivse õhtusöögikoha ühe kesklinnalähedase hoone kaheksandal korrusel –
The Roof Lounge
Aga ei ole me siin teps mitte üksi
Värskelt viiekümnendaid käima hakkav sünnipäevalaps oma suitsuribiportsjoniga, mis vägisi silmad suureks ajab
Veel näiteid menüüst – mixed grill
mereannisupp
Ja Asso tiigerkrevetid
Kuna asutus asub põhimõtteliselt pööningul, saab siit ka hea ülevaate linnast
Teatud põhjustel pidu väga pikaks ei veni ja liigume oma varem valmisvaadatud hotelli. Näeme ka õhtust linna, liikluski natuke rahulikum
Hotelliga esimesel katsel ei õnnestu, aga teisel küll.
Hinna ja kvaliteedi suhe on üsna paigas, eriti kui vaadata võrdlusbaasina mereäärse kvartali hotellide hindasid
Arusaamatuks jääb numbris suure ja tühja esiku mõte
Erit võrreldes teise ruumiga, mille funktsioon on ilmselge
Läbisõitu koguneb 850 km jagu