Kuuest kõpsti silm lahti. Õues valge ja kohe on päikesetõus.
Väints ronib ka telgist välja. Panen kohvivee üles. Rommid on ka kohal, pool kaks öösel olla tulnud
Assot ja Rommit kuulates võib aimata nende eilseid emotsioone, kui tänagi koosneb kõne üle ühe pikkadest piiksudest. Kui kokku võtta, siis õnnestus Urvo autol käigukast ära vahetada ja välja sõita, aga ainukesena, kes kinni ei olnud, oli tavalise vabalthingava ja sileda tavarehviga kõrbegiid oma Nissan Patroliga. Analoogne olukord näiteks venes, kus päev otsa offroad-masinatega läbi soo ragistedes jõutakse järve äärde kus kohalik juba oma žigulliga ees kala püüab
Tänane hommik möödub keskmisest natuke rahulikumas tempos. Praen eile õhtul keedetud kartuleid sibula ja munaga.
Toimub ka väike tehnohoole peale eilset möllu
Tänase päeva rallikava näeb välja selline.
Meie aga loobume ralli vaatamisest, et oma reisiga edasi minna. Rallilaager tühjeneb kiires tempos. Meie öine laagriplats on täpselt kolme torujuhtme peale sätitud
Aga et üldse kuhugile minna, peame esmalt minema tankima. Eile õhtul tanklas olnud pikk rekkajärjekord on kadunud.
Rommi hakkab taas ei tea juba mitmendat korda kardaani alt võtma.
Pargib siin mõningaid huvitavaid autosid. Ilmselt on see kohaliku naftafirma teenistuses. Venemaalgi on sarnast tehnikat tööliste liigutamisel kasutusel
Siin aga paistavad silma Šveitsi turistid. Ilmselt annavad majutustingimused selles autos eelmisele märgatavalt silmad ette. Või mine sa tea
Kohalik tüüp oma pick-upi roolis ei suuda aga oma rahulolu varjata, valge hambarida särab kaugele.
Tanklas on ka väike kauplus
Saame mõningaid varusid täiendada
Läbisõit on sealmaal, et mõistlik oleks õli vahetada.
Filtrit käepärast pole, aga uue määrde saame mootorisse
Sama õlivahetuse teema puudutab ka teisi autosid. Kella 09.40 on kõigil uued mahlad sees ja stardime. Täna õhtuks plaan pealinna jõuda. Kui eile tuli paar tiba vihmagi, siis täna on taas pilvitu taevas ja tõotab sooja ilma.
Esimene peatus tuleb rallikatse lõpus, kus osa rahvast läheb finishit vaatama.
Meie koos Rommidega jääme tee äärde ootama ja kohalike patrolientusiastidega jutustama
Jätkates liikumist, saab meie plaan minna Pärsia lahte ujuma tugeva tagasilöögi osaliseks, kui taevas läheb pilve, temperatuur langeb ja hakkab vihma sadama. Nüüd valges on näha ka vasakul see vana tee, millest märke siiasõites pimedas märgata oli.
Kuna marsruut ühtib ka ralli jätkumise suunaga, saab teel olles igasugu üritusega seotud tehnikat näha.
Jätkuvad ka kiiruskaamerad, mis aeg-ajalt oma töökorras olekut demonstreerivad
Ujumise plaan muutub kärmelt lõunasöögiplaaniks. Viime selle ellu 10 ja 95 tee ristumiskohast kilomeetrike Al-Batha poole jäävas tanklakompleksis
Söögiks pakutakse- arvake ära, jah tõepoolest, kana ja riisi.
Seda riisi on ikka tohututes kogustes ja alati jääb seda kõigil üle. Tekib küsimus, mis selle ülejäägiga tehakse, kas tõesti visatakse ära?
Veel jääb siia päris suur universaalkauplus kõikvõimalik tavaariga.
Silma jäävad megasuured keedupotid, mis aknastki paistsid
Kus iganes ka teekanne müüakse, alati on neid tohutus valikus. See pilt siin on ainult ühest riiulist poes, teistel on veel vähemalt sama palju
Aga kui kõht täis, muutub ujumine taas aktuaalseks. Vihmasadu on ka tagasi tõmbunud ja nii suundumegi mere poole. Esimene katse ei tõota head, vihm on pinnase ligaseks teinud.
Teisel katsel üritame mööda 7085 numbrit kandvat kõrvalteed pidi Katari piiri lähedal asuvale poolsaarele ringi peale teha, aga tegemist paistab olevat piiritsooniga, teel on tõkkepuu ja edasi ei saa.
Sõidame tagasi, möödume Katarist ja Salwa asula juures kohe ongi rand.
Kuigi üsna inimtühi, ainult üksikute kalameestega. Pole ju rannahooaeg ka.
Kuigi on talv ja Pärsia lahe vesi ilmselt viluvõitu, siis poolt seltskonda see ei heiduta. Mina ise ka selle poole sees
Vesi on keskmiselt külm, karastav ja väga soolane.
Nagu juba sellel tripil kombeks, muutub plaan kuidagi käigupealt. Seda nii, et osa rahvast teab juba seda uut plaani ja elab selle järgi nagu nii peakski olema, teine pool seltskonnast aga ei tea selles uuest plaanist midagi ja arvestab varem kokku lepituga. Selline dualistlik asjade seis ei saa muidugi rahulikult koos kaua eksisteerida. Tänane päev on sellise reisikorralduse kõige ehtsam näide. Eile õhtul leppisime kokku, et ralliga on kõik, joon all, ja edasi tegeleme oma reisiga. Täpsemalt liigume pealinna ja kaeme seda mis Henry eelnevalt on valmis vaadanud. Hommik algas aga sellega, et sõitsime finišisse rallit vaatama ja päev lõppeb samuti rallilaagris.
Tegelikult võiks öelda, et tänane päev on üsna raisatud ja sündmustevaene. Kui võib-olla välja arvata nende kahe õnneliku, kes käepaelad said, matk laagrisse.
Kuna kell on palju, oleme suure linna serval ja vihma sajab, siis laagerdamine pole teab mis meeldiv ja vaatame muud majutust. Esialgu mina koos Tiidu ja Elveriga. Selliseks väljavalituks osutub Lily Suites Hotell kesklinna lähedal.
Esimese hooga administraator kohe valetama, et tube ei ole, aga kui hakkasin bookingust bronni tegema, siis jõudis paar tuba juba vabaneda.
Siin saab minust etiooplane, sellesse rahvusesse pole mind enne liigitatudki
Näevad need ruumid siin sellised välja
Tihtipeale võib numbritoast leida hotelli majutuse hinnakirja. Nii ka siin. Ma ei suuda mõista, mis jaoks see võiks otstarbekas olla, selleks, et selle hinnakirjani jõuda, pead sa ju olema juba endale numbritoa lunastanud. Et tavaliselt on sellises hinnakirjas hind kõrgem kui sa kokkuhoidliku inimesena juba maksnud oled, siis efekt saab olla ainult tuju tõstmises
Üsna pea saabub ka ülejäänud seltskond. Kõikidel õnnestub elamispind hankida, ainult Rait ei murra autos magamisele truudust.
Tänase päevaga tuli kilomeetreid üle 700, aga salvestaja viskas enne lõppu väikese vimka sisse ja viimane kolmandik talletus ainult linnulennult