Kui mõni tegelane väitis, et magas välja ja hea rahulik oli tududa, jääb mulje, nagu oleks ta kuskil mujal maganud. Vähemalt minul on tunne, nagu poleks ma üldse magada saanud. Öö otsa, või vähemalt nii tundus, käis üks trill ja trall kõikvõimaliku dakari tehnikaga ümber laagri. Lisaks kuivas suu ja telgis juua midagi polnud. Igatahes natuke peale kuut ronime telgist välja. Päike on just tõusmas
Osa rallitehnikat on juba laagrist lahkunud või lahkumas. Ka helikoptereid lahkub paremale ja vasakule. Teeme kohvi ja ampsame, mida on, korjame kodinad kokku ja hakkame ka liikuma. Selleks on veel üks rutiin vaja läbi teha.
Valges näeb meie laagrikoht selline välja
Tänases kavas on ainult ralliteema. Liigume koos võistlusbagidega stardi poole, mis peaks jääma oma 200 kilomeetrit itta, Omaani piiri lähedale.
Tee viib läbi üüratult suurte liivamägede, vahel harva on näha ka mõningaid tehnorajatisi
Kohati on teel ka tuisuvaalud
Stardis käib meeletu möll.
Esimesi lastakse mitmeminutiliste vahedega, hiljem juba 30 sekundi kaupa. Helikoptereid on nagu sääski suveõhtul
Leiame ka eesti ekipaažid üles.
Saame lobiseda,
Saame heita pilgu autodesse ja loa ka sisse istuda.
Väints saab kino ja teeme ühispilti.
Liigume stardiala poole
Stardid käivad klasside kaupa. Veoautod eraldi
Ootame ära ka eestlaste stardi ja siis paneme nii veerand üheteistkümne paiku finiši poole punuma. Seda, et oleme naftaväljade vahel, on tee ääres asuvast tehnikast pidevalt näha
Vahepeal jääb tee äärde võistlusautode tankimiskoht. Keerame ka maha. Siit on võimalik edasi liikuda kõrbesse huvitavaid vaatamiskohti otsima. Selleks on mõistlik natuke rehvirõhku vähendada
Liigume ühe luiteületuskohani ja vaatame natuke bagide sooritusi
Siit edasi aga lähevad luited Suzuki jaoks liiga kõrgeks ja laseme teistel edasi sõita, meie Tiiduga aga võtame suuna katse lõpu poole. Finišis leiame huvitava vaatamiskoha kus õnnestub ka motikad ja atw-d ära näha.
Tänaõhtune rallilaager jääb teest mõne kilomeetri kaugusele tööstusala ja suurte luidete vahelisele lagendikule
Tuleb uudis, et eestlased on suutnud auto katuse peale keerata..
Võistluse lõpu poole käime siinsamas 7-8km kaugusele jäävas Saudi-Omaani piiripunktis, kus saab nii tankida, poes käia
kui ka “restoranis” süüa.
Pakkumises traditsiooniliselt kana
Kohalike söömistavad on mõneti teised kui meie oleme harjunud, Samas jääb taldrikute määrimine-pesemine ära.
Kuna on tegemist riigipiiriga, siis on näha ka vastavat taristut
ja tehnikat
Ühe sellise auto eest oleks paljud valmis üsna meeleheitlikeks tegudeks
Kohal ka päästekomando
Laagriplatsi teeme kilomeetri kaugusele rallikatest suure luite varju.
Koha pluss on, et piisab ainult paarisaja meetri jagu otse mööda liivaluidet üles ronida ja oledki mobiililevis. Testin seda ise esimesena ja vastab tõele. Üles jõuan just viimaste päikesekiirte aegu, mis paistavad horisondil paistvate luidete tagant. Juhtub see mõned minutid enne viit.
Ülihea vaade kauba peale.
Seega on pool kuus juba pime. Vahepeal on Rait ja Henry sõbralikult kaks konkureerivat riisirooga valmistanud ja Karl Suzukiga interneti järele läinud.
Internetti Karl muidugi ei saanud, seda vaatamata isegi Omaani piirile sõitmisest. Selle asemel eksib hoopis ära.
Rommide auto on täitunud eestlaste Toyotalt irdunud detailidega, mida nüüd kompaktsuse ja ruumi huvides üritatakse katusele kinnitada
Tuleb ka infot homse võistluspäeva kohta, kellelgi on õnnestunud ligi pääseda ülitäpsele salastatud marsruudikaardile, mille järgi homme navigeerima hakkame
Õhtu edenedes läheb mõni mees magama aga mõni mees hoopis internetti. Ega see kergete killast ei ole, see minek. Kasutusel on erinev taktika, kes läheb poole maa peale ja siis võtab puhkepausi väikese uinaku näol, kes aga üritab luidet jänesehaake ja kukerpalle kasutades üle kavaldada. Kui kõik jõu ja ilunumbrid tehtud, lauassegi auk puuritud, on kell märkamatult pool kümme saanud ja viimasedki lahkuvad kotile.
Öö on puhangulise tuulega, aga soe. Magamiskotis suisa palav, vaja koivad välja sirutada.
Tänane läbisõit kaardil. Täpp laagrist edelas on koht, kuhu jäi avarii tagajärjel eestlaste Toyota