Uned läinud juba varakult. Rait kirjutab poole kuuest, et tahaks juba kimama hakata. Loodetavasti tuleb ikka hommikusöögiks tagasi.
Magada oleks olnud väga hea, kui seda vedru täpselt keset madratsit torkimas poleks olnud. Selgub, et vähemalt meie toas, st. Rommil ja Tiidul oli samuti selline lisa.
Hommikusööki pakutakse siin alates seitsmest ja kuna me midagi ei maksnud, siis võib öelda, et see on hinna sees
Väljasõit õnnestub sooritada, nagu eile kokku lepitud, pool kaheksa. Et sõita saaks pikalt ja sujuvalt, laseme siinsamas nuka taga paagid täis ja võtame suuna esialgu Varssavi peale.
Plaan on õhtuks jõuda Budapesti, kus meiega liitub kümnes vandersell.
Peale Varssavit liigume Krakowi peale. Ilm on ilus ja päikesepaIsteline.
Krakowis otsustame sõita otse läbi kesklinna. Sellega kaasnevad erinevad ummikud
Peale Krakowit on kõhud parasjagu nii tühjad, et on aeg lõunat süüa. Selleks on teeveerel võimalusi palju
Et mitte pikalt valget aega raisata, läheb teele komplekstellimus 9 guljašš-suppi.
Tellimus lubatakse tarnida viie minutiga ja umbes nii see ka läheb. Ooteajaks tuuakse kohalikku käsitöösööki
Neid kohapealseid delikatesse saab siit suures sortimendis ka kaasa osta. Osa pakutavast mahtus ka allolevale pildile
Varsti hakkab hämarduma ja silmapiirilt kerkivad lumised Kõrg-Tatra mäestiku tipud. Loojuv päike maalib pildi eriti kauniks. Telefoniga ja sõidu aeg läbi klaasi tehtud pilt ei anna kaugeltki seda vaadet edasi
Kolmveerand viieks kohaliku aja järgi saabume Slovakkia piirile. Siin toimub tankimine
Kütusehinnad selles piirkonnas on järgmised
Aeg-ajalt tahab auto ka midagi tummisemat, ega inimenegi ainult supist ela
Slovakkia läbime pimedas. Kui Krakowis oli veel +7, siis siin langeb temperatuur miinusesse. Õnneks midagi ei saja, aga soola ikka puistatakse. Mingil hetkel tuleb Rummilt alarm, et tema kojameeste süsteem käitub veidralt ja jätab justnimelt juhipoolse töö täiesti tegemata. Peatume üksikasjade välja selgitamiseks
Hotell, mille Karl meile on välja otsinud ja broneerinud, jääb 40 kilomeetri jagu teisele poole Budapesti, 16000 elanikuga linnakesse nimega Dabas. Ka selle asutusega on see jama, et köök töötab ainult poole kümneni, meie ETA aga jääb sinna kümne kanti. Saame siis meile saadetud menüü abiga endale tellimused sisse anda. Enamik otsustab ceasari salati kasuks, aga mõned tellivad endale makarone. Mis siis, et neid restoranides teisiti nimetatakse.
Hotelli pääsemiseks on ranged reeglid, kõik peavad esitama isikut tõendava dokumendi
Seejärel usaldatakse sulle võti ja saab minna tuba vaatama.
Tuba aga on korralik. Või mis tuba, nagu terve korter kohe
Ka aknast on olemas vaade, ja seda mitte teenindusšahti
Toad jagatud, kohtume tellitud sööke sööma
Oma salatiga ühel pool, lähen veel ümbruskonnaga tutvuma. Kogemused Ungari väikelinnadega on mul tagasihoidlikud, aga üllatun meeldivalt. Kuigi ilmselt mitte kõige rikkam riik, on siiski kõik oma tagasihoidlikul moel väga puhas ja korras. Seda nii avalikus sektoris kui ka üksikisiku tasandil
Orbani pilte pole kuskil näha. Bussipeatuseski on leidnud tsiteerimist hoopis teised tegelased
Näha on, et inimestele on siin väga tähtis hoida oma kodu korras ja eristuda oma naabritest. Hekid on pügatud, teed puhtad, majad ja muud ehitised kenasti dekoreeritud ja valgustatud. Kõik tundub väga hoolitsetud ja mugav
Väikese linnakese kohta on siin palju parke ja igasugu avalikku ruumi ilmestavat kunsti. Peaasjalikult erinevate skulptuuride näol
Dabase reformistide kirik, ehitatud 1793
Kapisztrán-Hunyadi emléktorony – 1456 aastal peetud Nándorfehérvár’ i lahingu 555 aastapäevaks ehitatud mälestustorn
Liuväli keskväljakul, eelmisel pildil oleva ehitise vastas
Mitmel pool linna peal leiab meeles pidamist Lajos Kossuth, Ungari Kuningriigi president aastal 1849 ja muidu ka kõva mees. Ei tea, kas ta selle kandiga ka kuidagi seotud on või on selliseid kujukese üle riigi
Lõpuks hotellis tagasi, leian Raidi koridoris pahuras meeleolus kellegagi hotellipersonalist telefoniga ühiselt arusaadavaid sõnu otsimas. Selgub, et meie numbritubade all toimub mingi sündmuse tähistamine ja muusika on põhja keeratud. Teen ka oma päringu ja kell üks öösel lubatakse muusika kinni panna.
Tänane marsruut kujunes 886 kilomeetrit pikaks ja näeb välja järgmiselt
Väga äge lugemine! Hea et palju pilte ka panete, nagu ise oleks kaasas!