Saudi. Teine päev. Poola – Ungari

Uned läinud juba varakult. Rait kirjutab poole kuuest, et tahaks juba kimama hakata. Loodetavasti tuleb ikka hommikusöögiks tagasi. 

Magada oleks olnud väga hea, kui seda vedru täpselt keset madratsit torkimas poleks olnud. Selgub, et vähemalt meie toas, st. Rommil ja Tiidul oli samuti selline lisa.

Hommikusööki pakutakse siin alates seitsmest ja kuna me midagi ei maksnud, siis võib öelda, et see on hinna sees

Väljasõit õnnestub sooritada, nagu eile kokku lepitud, pool kaheksa. Et sõita saaks pikalt ja sujuvalt, laseme siinsamas nuka taga paagid täis ja võtame suuna esialgu Varssavi peale.

Plaan on õhtuks jõuda Budapesti, kus meiega liitub kümnes vandersell.

Peale Varssavit liigume Krakowi peale. Ilm on ilus ja päikesepaIsteline.

Krakowis otsustame sõita otse läbi kesklinna. Sellega kaasnevad erinevad ummikud

Peale Krakowit on kõhud parasjagu nii tühjad, et on aeg lõunat süüa. Selleks on teeveerel võimalusi palju

Et mitte pikalt valget aega raisata, läheb teele komplekstellimus 9 guljašš-suppi.

Tellimus lubatakse tarnida viie minutiga ja umbes nii see ka läheb. Ooteajaks tuuakse kohalikku käsitöösööki

Neid kohapealseid delikatesse saab siit suures sortimendis ka kaasa osta. Osa pakutavast mahtus ka allolevale pildile

Varsti hakkab hämarduma ja silmapiirilt kerkivad lumised Kõrg-Tatra mäestiku tipud. Loojuv päike maalib pildi eriti kauniks. Telefoniga ja sõidu aeg läbi klaasi tehtud pilt ei anna kaugeltki seda vaadet edasi

Kolmveerand viieks kohaliku aja järgi saabume Slovakkia piirile. Siin toimub tankimine

Kütusehinnad selles piirkonnas on järgmised

Aeg-ajalt tahab auto ka midagi tummisemat, ega inimenegi ainult supist ela

Slovakkia läbime pimedas. Kui Krakowis oli veel +7, siis siin langeb temperatuur miinusesse. Õnneks midagi ei saja, aga soola ikka puistatakse. Mingil hetkel tuleb Rummilt alarm, et tema kojameeste süsteem käitub veidralt ja jätab justnimelt juhipoolse töö täiesti tegemata. Peatume üksikasjade välja selgitamiseks

Hotell, mille Karl meile on välja otsinud ja broneerinud, jääb 40 kilomeetri jagu teisele poole Budapesti, 16000 elanikuga linnakesse nimega Dabas. Ka selle asutusega on see jama, et köök töötab ainult poole kümneni, meie ETA aga jääb sinna kümne kanti. Saame siis meile saadetud menüü abiga endale tellimused sisse anda. Enamik otsustab ceasari salati kasuks, aga mõned tellivad endale makarone. Mis siis, et neid restoranides teisiti nimetatakse.

Hotelli pääsemiseks on ranged reeglid, kõik peavad esitama isikut tõendava dokumendi

Seejärel usaldatakse sulle võti ja saab minna tuba vaatama.

Tuba aga on korralik. Või mis tuba, nagu terve korter kohe

Ka aknast on olemas vaade, ja seda mitte teenindusšahti

Toad jagatud, kohtume tellitud sööke sööma

Oma salatiga ühel pool, lähen veel ümbruskonnaga tutvuma. Kogemused Ungari väikelinnadega on mul tagasihoidlikud, aga üllatun meeldivalt. Kuigi ilmselt mitte kõige rikkam riik, on siiski kõik oma tagasihoidlikul moel väga puhas ja korras. Seda nii avalikus sektoris kui ka üksikisiku tasandil

Orbani pilte pole kuskil näha. Bussipeatuseski on leidnud tsiteerimist hoopis teised tegelased

Näha on, et inimestele on siin väga tähtis hoida oma kodu korras ja eristuda oma naabritest. Hekid on pügatud, teed puhtad, majad ja muud ehitised kenasti dekoreeritud ja valgustatud. Kõik tundub väga hoolitsetud ja mugav

Väikese linnakese kohta on siin palju parke ja igasugu avalikku ruumi ilmestavat kunsti. Peaasjalikult erinevate skulptuuride näol

Dabase reformistide kirik, ehitatud 1793

Kapisztrán-Hunyadi emléktorony – 1456 aastal peetud Nándorfehérvár’ i lahingu 555 aastapäevaks ehitatud mälestustorn

Liuväli keskväljakul, eelmisel pildil oleva ehitise vastas

Mitmel pool linna peal leiab meeles pidamist Lajos Kossuth, Ungari Kuningriigi president aastal 1849 ja muidu ka kõva mees. Ei tea, kas ta selle kandiga ka kuidagi seotud on või on selliseid kujukese üle riigi

Lõpuks hotellis tagasi, leian Raidi koridoris pahuras meeleolus kellegagi hotellipersonalist telefoniga ühiselt arusaadavaid sõnu otsimas. Selgub, et meie numbritubade all toimub mingi sündmuse tähistamine ja  muusika on põhja keeratud. Teen ka oma päringu ja kell üks öösel lubatakse muusika kinni panna.

Tänane marsruut kujunes 886 kilomeetrit pikaks ja näeb välja järgmiselt

1 comment

Leave a comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga