Hommikul lontsin Marilli kontorisse et Zahra käest uudiseid pärida. Mihklil on mingi kergemat sorti kõhutõbi ja ta jääb hotelli.
Kui tahta ka vahelduseks mõnda head uudist teatada, siis selleks võiks olla see, et laev on saabunud plaanipäraselt. Aga see on ka kõik. Edasi tulevad halvad uudised. Nagu karta oligi, siis selleks, et autot kätte saada, ei piisa ainult konteineriukse avamisest.. Saan paberilehe kuluartiklitega, neid on kokku 13!!! Ei jäägi palju alla Iraanile, kus auto praamile saamine koosnes 18 punktist.
Et lugejal kindlasti ettekujutlusvõimet napib, siis refereerin väheke seda paberit:
Delivery order
Elektrooniline deklaratsioon
THC (ei tea mis loom see on) charge
Sadamamaksud
Tollideklaratsioon (ei tea kas elektrooniline jääb väheks?)
Escort fees (??)
Custom visit fees – tuleb maksta selle eest, et toll sinu asjaga tegeleb?
Gate-pass – see vist siis väravaluba
ISP charges per B/L – taas arusaamatu lühend see isp
Transport sadama vabatsoonist välja ja konteineri tagasiviimine
Konteineri tühjendamine. See osa on tõesti parim!!! Selle eest, et autoga konteinerist välja sõita, küsitakse 100 USD!!! Appi.
Fil cost – taas mingi arusaamatu asi???
Ja lõpuks siis Marilli teenused.
Kõik see kokku on üks haige värk. Aga lootust antakse, et üleülehomme võiks juba teoreetiliselt auto kätte saada….. Meelitajad sihukesed.
Lisaks on vajalik auto ostuarve, et tollile auto väärtust tõestada, muidu kuluks paar päeva rohkem, et keegi sellega tegeleks ja hinda tuvastaks. Õnneks pole selline arve joonistamine eriline probleem ja saab selline ka Zahrale meili pandud. Aga et toll viitsib siinmail töötada ainult lõunani, siis lükkub asi jälle homsesse..
Kuna täna on kuu aega teel oldud ja mingeid pakilisi tegevusi pole ka ette näha, siis teeme jalutuskäigu poodi, et seda kuu möödumist väheke tähistada.
Linnas toimub mingi jooksuvõistluse moodi üritus, umbes nagu meilgi rahvajooks. TV kohal ja puha, kahju, et osa ei võta, oleks kindlasti palju kuulsust kogunud…)))