Liikuma hakkame veel hämaras, õues on paks ja tihe udu, nii, et liigelda tuleb väga ettevaatlikult, kui just ei soovi mõnd intsidenti koduloomade või kohalike elanikega…
Mõne aja pärast, kui päike hakkab tõusma ja oleme ka päris kõrgel merepinnast, või vähemalt kõrgemal udust, saab teha kenasid koidikupilte:
Teele jääb mitmeid huvitavaid paiku, millele ajapuudus kahjuks ei luba piisavat tähelepanu pöörata
Alati, kui kuskil paistab vaba vett, on kohe platsis arvukalt kalamehi. See paneb mind mõtlema kohalike kalaliikide produktiivsuse üle, sest ühes pisikeses tiigis võib tihtipeale mitu kalameest sulistada ja ikkagi saavad nad sealt miskit kätte..
Suurematest veekogudest rääkimata
Nagu maailmas tavaks, on maanteed need elusooned, mille ääres toimub põhiline kaubandus-vahendustegevus kohalike tootjate ja transiitsõitjate vahel. Ei ole siinne kantki mingi erand. Oma viimaste kohalike veeringute eest saame siit sibulat osta.
Aga selle osakonna jätame küll vahele…
Meie marsruut Ugandas kujunes järgmiselt:
Piiril erilisi vahejuhtumeid ei ole. Pealinna Kigalisse jääb ca 80 km sõitu. Tee on korralik, kuigi mägisest reljeefist tingitult väga kurviline. Seetõttu ei ole harvad ka intsidendid. Ilmselt on tegu kiiruseületamistega, kuna märkidega on kiirus väga piiratud
Siingi on inimestele tähtis eluks vajalike vahendite transport käe(pea)päraste vahenditega:
Üldiselt on tegu väga intensiivselt haritava maaga. Mägedel kasvab tee ja orgudes on riisipõllud
Metsikut loodust on väga vähe järel ja seda võib leida ainult väga rangete kaitsemeetmetega rahvusparkides
Aga üks asi torkab silma küll. See on lendavate kilekottide puudumine. Ja seda mitte sellepärast, et tuult ei ole, vaid et need siin riigis keelatud on..
Pealinna jõudes teeme kõigepealt nö. linnaringi ja siis hakkame öömaja otsima. Näha on, et ka siin valmistutakse uue aasta tulekuks.
Linn on hoolitsetud ja mitte eriti suur, kuigi elanikke peaks olema tiba üle miljoni. Erilisi kõrghooneid ei ole, nii nagu ka vanaaegset arhitektuuri, kuna linn on asutatud 1907 aastal
Hotelli leidmine ei olegi nii lihtne ülesanne, peab ju vastav asutus vastama meie mitmetele kriteeriumitele.
Lõpuks maandume ühes auberges, tehes väikest hinnaalandust kvaliteedile.
See-eest asume praktiliselt kesklinnas ja samas privaatselt sisehoovis
Samuti saab auto mugavalt siiasamasse parkida
ja hakata aastat ära saatma…